درباره آلفارومئو جوليتا

دنياي ماشين و موتور

درباره آلفارومئو جوليتا

در صورتي كه شما صاحب و مالك يك آلفارومئو جوليتا مي‌باشيد بدانيد، كه صرفا مالك يك خودروي ‏هاچ‏بك عادي نيستيد بلكه جذاب‏ترين خودروي ‏هاچبك كنوني بازار كشور ايران را در دست داريد. طراحي و پياده سازي خارجي جوليتا مانند يك اثر هنري، از نقاشي بزرگ است و همين دليلي شد در رشد اين ماشين در بازار فروش خودرو . خطوط پر رنگ و زيباي اين خودرو دل هر بيننده‌‏اي را در اولين نگاه مي‏‌ربايد و قدرت موتور خوب با توجه به وزن كم آن شما را در هر نبردي با ديگر رقبا پيروز مي‏‌سازد. هندلينگ و پايداري آلفارومئو جوليتا نيز مانند برادر كوچكترش همراه با سيستم انتخاب وضعيت رانندگي DNA آلفا بي ‏نظير و مثال زدني ميباشد.

آلفارومئو، عنوان يك خودرو ساز ايتاليايي‌ ميباشد كه از سال 1910 كار خودرو را آغاز كرد و در سال 1986 كمپاني فيات اين خودرو را از دولت ايتاليا خريداري و كارخانه آن را به شهر ميلان انتقال داد. لوگوي اين مجموعه از دو بخش درست شده ميباشد كه سمت چپ در بردارنده يك صليب به همراه زمينه سفيد ميباشد كه اين آرم، پرچم زادگاه اين خودرو يعني شهر ميلان ميباشد و بخش دوم آن يك اژدهاست كه در حال بلعيدن يك آدم به نظر ميرسد.

شهرت مهم اين خودرو ساز فعلا ساخت خودروهاي اسپورت گران قيمت و لوكس ميباشد.

جوليتا آلفارومئو، از سال 2012 وارد بازار ايران شد و بسياري از چشم‌ها را مجذوب خود كرد البته به جهت قيمت بالا و عدم تمايل هموطنان ما براي پرداخت مبالغ بالا به خودروهاي هاچبك، اين خودرو با استقبال چنداني روبرو نشد.

ولي از ديگر دلايل استقبال كم اين خودرو ميتوان سوابق بد پشتيباني كمپاني‌هاي واردكننده خودروهاي ايتاليايي به جمهوري اسلامي ايران و ناشناخته بودن كمپاني وارد كننده اين خودرو (آلفا موتور) در آن برهه زماني و هزينه‌هاي بالاي تعمييرات را نيز اعلام‌كرد.

به جزء طراحي ديدني، اين خودرو يك پيشرانه بسيار جذاب‌ نيز در دل خويش دارد كه حجم اين پيشرانه 1.4 ليتر (1368 سي سي) و توئين توربو ميباشد كه با كمك گرفتن از يك گيربكس 6 سرعته دو كلاچه قدرت فوق العاده 170 اسب بخار توليد مي‌نمايد و شتاب 0 تا 100 آن نيز عدد جذاب 7.5 ثانيه اعلام گرديده. اما اين خودرو داراي پيشرانه‌هاي 1.75 ليتري با 235 اسب بخار و يا ديزلي هم هست كه هيچ كدام در بازار سرزمين ما ورود نكردند.

همه دارندگان اين خودرو و همينطور تمامي كارشناسان وقتي صحبت از كيفيت سواري و هندلينگ اين خودرو مي شود، در نرمي و لذت بخش بودن سواري اين خودرو اتفاق نظر دارند.

قيمت اين خودرو زماني شفاف تر مي شود كه خصوصيات آن را در كنار رقباي صاحب نامي همانند BMW 120 يا اين كه لكسوس CT200h و يا حتي ولوو V40 قرار داده مي‌شود و با درنظر گيري كليه مشخصات از قيمت گرفته تا توان موتور و مصرف سوخت، جذابيت خودرو قابل لمس خواهد بود.

اين خودرو با توجه به رنج قيمت و در مقايسه با كليه رقباي صاحب نام از طراحي مطلوب، قدرت موتور فوق العاده و كيفيت ساخت خوبي برخودار ميباشد و از لحاظ هندلينگ نيز بسيار عاليست و از تنها نكات منفي آن، بازار خريد و فروش ضعيف و هزينه بالاي تعميرات و حفظ اين خودرو ميباشد كه‌اين مورد وقتي به چشم مي آيد كه اين خودرو با رقباي هم قيمت كره اي و ژاپني مقايسه شود البته اگر آن را با رقباي اصلي خود يعني BMW 120 يا ولوو V40 مقايسه كنيم، تفاوت هزينه‌هاي تعميرات و نگهداري آن خيلي به چشم نمي‌آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.