چه خودرويي را بايد اسقاط كرد؟
براي اينكه خودرويي را اسقاط كرد بايستي آن اتومبيل فرسوده باشد. ولي عالي يك تعريف و تمجيد واحد براي فرسودگي خودرو در كشورايران نيست. شايد بعضا تامل نمايند كه سن خودرو يكياز ملاكهاي فرسودگي خودرو ميباشد كه مي بايست اظهاركرد اينگونه وجود ندارد. البته موردها ديگري مي باشند كه تحت عنوان واحد سنجش براي فرسودگي خودروها در لحاظ گرفته ميگردد. مصرف سوخت بالاي يكياز اين مفاد ميباشد كه از اهميت بالايي هم برخورداراست. از ساير مفاد اصلي براي تشخيص خودروي فرسوده ترازو آلايندگيهاي آن ميباشد. بالا بودن آلودگي ساختوساز گرديده به وسيله اتومبيل دليلي براي اسقاط آن ميباشد. همينطور از تحت بودن سطح ايمني يك خودرو براي فرسوده در لحاظ به دست آوردن آن مياقتدار اسم پيروزي.
حالت اسقاط خودروهاي فرسوده چه ميباشد؟
براي اين كه بتوانيد خودروي خويش را استقاط فرماييد بايستي خودروي شما فرسوده باشد. بيتشر خودروهاي فرسوده جانور در سطح مرزو بوم هم وابسته به آژانسها ميباشد. در شهرهاي بلندمرتبه مانند طهران، مشهد، اصفهان و همدان تقاضاكننده مي تواند از مبلغ ۵۰ تا ۷۰ ميليون تومان وام فايده پيروز شود. ولي پولي متساوي ۷ ميليون تومان هم هزينه اسقاط خودرو ميباشد.
فرآيند اسقاط خودرو
در صورتيكه كه خودروي شما سواري يا اين كه وانت توشه ميباشد مي توانيد از طرحهاي جايگزين و نقدي با اعتنا به سبك خودرو و كاربري آن به مركزها اسقاط خودرو يا اين كه نمايندگيهاي خودروساز مراجعه كرده و روند اسقاط خودرو را طي فرمائيد. ولي به صورت كلي شما براي به كارگيري از طرح نقدي يا اين كه فارغ از جايگزين به در مركزها اسقاط مي بايست نام نويسي نمائيد. همينطور براي به كارگيري از طرح جايگزين هم مي بايست در نمايندگيهاي فروش توليدها خودروسازي نام نويسي خودر ا اعمال دهيد.
۱. نام نويسي طرح نقدي
مرحله اوليه : نام نويسي در راس مجاز اسقاط
مرحله دوم : فراخوان از طرف راس اسقاط و تحويل خودرو فرسوده
مرحله سوم : واريز وجه به اكانت ليوان خزانه ملت صاحب و مالك خودرو
مالكان خودروهاي فرسوده در سيستم شماره گذاري به سه گروه يعني خودروهاي فرسوده كه به پلاك ملي ردوبدل پلاك گرديدهاند، خودروهاي فرسوده كه دارنده پلاك مجازي در سيستم ميباشند و خودروهاي فرسوده كه هيچ اقدامي در امر ردوبدل پلاك و يا اين كه تخصيص پلاك مجازي به روي آن ها ايفا نشده ميباشد، تقسيم مي گردند. مالكين خودروهاي فرسوده مي بايست در شكل فروش به طور وكالتي از سرانجام خودرو، ردوبدل پلاك و يا اين كه تحويل به مركز ها اسقاط رسمي باخبر گرديده و تا نقطه پايان پروسه رسمي ردوبدل پلاك و يا اين كه اسقاط و تصويب در سيستم شماره گذاري فرايند را پيگيري و به سرنوشت وصال شرايط خودرو از نگاه رسمي اعتقاد و باور نتايج نمايند و همينطور درخصوص خودروهايي كه قابليت و امكان نام نويسي در مركز ها فرسوده را ندارند، با مراجعه به شماره گذاري پليس راهور با دادن درخواست نسبت به سندها وسايل نقليه مبادرت و با ابطال اوراق و تحويل پلاك وسايل نقليه به انبار پلاك و تصفيه ديون دولتي فرآيند رسمي اسقاط و بيرون كردن از سيستم، شمارهگذاري را جاري ساختن دهند..
در شكل فروش خودرو سواي طي فرايند رسمي ورقه ها (اوراقچيان غيرمجاز) سرانجام خودرو معين نبوده و آن ها با جاري ساختن مجرمانه و سوء استعمال از خودرو و يا اين كه قطعات اطاق و شاسي و موتور به طور غيرمجاز موضوع ساختوساز جرم را مهيا مينمايند و كماكان در شكل استعلام از سيستم شماره گذاري خودروي با ويژگي ها درج شده در سيستم شماره گذاري وابسته به صاحب و مالك قبل نشانه داده گردد كه هر سيرتكامل مسئوليت و تبعات به عهده صاحب اساسي خواهد بود. لذا تاكيد مي گردد جهت دريافت هر سيرتكامل سرويس ها و ورقه ها خودرو با هماهنگي شماره گذاري راهور نسبت به اجراي ضوابط و ضوابط اسناد وسايل نقليه مبادرت نمايند.
در جدولي كه دولت ابلاغ نموده است براي وانت هاي بالاي يك بدن هم اندازه دو مدرك اسقاط، براي كاميونت هاي در بين ۲ تا ۶ بدن متساوي سه مدرك اسقاط، براي كاميونهاي مدل ۶ تا ۱۰ بدن مساوي پنج سند اسقاط، براي كاميونهاي ميانگين ۱۰ تا ۲۶ بدن مساوي ۱۰ سند اسقاط، براي كاميون هاي سنگين بالاي ۲۶ بدن متساوي ۱۲ مدرك اسقاط و براي كاميون هاي مهلك نيز هم اندازه ۱۴ سند اسقاط پيش گويي نموده است.
- پنجشنبه ۰۱ مهر ۰۰ ۱۱:۵۳
- ۲۲ بازديد
- ۰ نظر