چرا موتور سيكلت برقي

دنياي ماشين و موتور

چرا موتور سيكلت برقي

۲ دليل بي توجهي تهراني ها به موتورسيكلتهاي برقي

اقبال شاكري عضو كميسيون عمران شوراي شهر تهران درباره استقبال سرد موتورسواران از موتورهاي برقي به مي گويد: قيمت بالاي اين موتور سيكلت ها و عدم توانايي اين موتورها براي حمل بار دليل اصلي عدم استقبال موتور سواران از موتورهاي برقي است . اگر بتوان موتور سيلكت هاي برقي با توانايي بالا و قيمت ارزان انتخاب كرد به طور حتم مورد استفاده قرار مي گيرد .در كنار آن بايد سياست هاي بازدارنده براي استفاده ازموتورهاي بنزيني راهم پيش بيني كنيم .

او براي كاهش قيمت موتورهاي برقي پيشنهاد مي كند از توليد كنندگان داخلي حمايت بيشتري شود . فرهنگ سازي براي استفاده از اين نوع موتورها پيشنهاد ديگري است كه اين عضو شوراي شهر تهران مي دهد ومي گويد: همه ما سالانه هداياي زيادي به ديگران مي دهيم كه مي توانيم اين هدايا در صورتي كه كوچك است كارت استفاده از مترو باشد و در در غير اين صورت كمك براي خريد موتوربرقي باشد

لينك خريد موتور سيكلت: https://www.dorhato.com/motorcycle

به گفته شاكري هفته گذشته قرار دادپيك بادپا براي استفاده از موتورهاي برقي بسته شده است .او اين نكته را هم يادآوري مي كند كه مديريت شهري براي فاز اول خريد ۴۰ هزار موتور سيكلت برقي را پيش بيني كرده بود كه چنين استقبالي در برابر برنامه ريزي ها بسيار اندك است .

موتور سيكلت

ارائه تسهيلات شارژ و پاركينگ را به مالكان موتورهاي برقي

اما سيد جعفر تشكري هاشمي معاون شهردار تهران با تاكيد بر اينكه اجراي طرح جايگزيني موتورسيكلت‌هاي بنزيني با موتورهاي برقي يك ضرورت در پايتخت است، مي گويد: طي سال گذشته ورود موتورسيكلت‌هاي برقي را با جديت درشهرداري تهران دنبال كرديم بطوريكه در فراخواني به شركت‌هاي سازنده اعلام كرديم نيازمند حمايت شركت‌هاي سازنده هستيم.

به گفته معاون شهردار تهران، به طور قطع شهرداري تهران از مالكان موتور سيكلت‌هاي برقي در قالب طرح‌هاي حمايتي و يارانه ايي حمايت خواهد كرد و تسهيلات شارژ و پاركينگ را به مالكان ارايه خواهد كرد.

وي با تاكيد بر اينكه توليد آلايندگي موتورسيكلت بنزيني در حال حاضر و در بهترين شرايط هشت برابر يك خودرو با استاندارد يورو ۲ است، مي گويد: با توجه به وضعيت آلودگي هواي پايتخت تغيير موتورسيكلت‌هاي بنزيني به موتورهاي برقي يك ضرورت است. از اين رو در تلاشيم تا هر چه زو‌تر طرح جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي را جايگزين موتورسيكت‌هاي بنزيني در پايتخت كنيم.

نفوذ ذرات معلق توليد شده توسط موتورسيكلت‌ها تا عمق ريه

به گفته تشكري هاشمي، اندازه ذرات معلق توليد شده توسط موتورسيكلت‌ها ريز‌تر از خودروهاست و تا عمق ريه نفوذ مي‌كند و براي شهروندان خطرات جاني به همراه دارد.

وي در ادامه از برگزاري جلسات ويژه با شركت‌هاي تامين كننده موتورسيكلت برقي استاندارد خبر مي دهد و مي گويد: خصوصيات مورد نظرمان را براي موتورسيكلت‌هاي برقي استاندارد اعلام كرديم تا صنعت گران داخلي كه قادر به تامين چنين موتورسيكلت‌هايي هستند كار خود را آغاز كنند.

معاون شهردار تهران تاكيد مي كند: مادامي كه موتور سيكلت‌هاي بنزيني بدون هيچ چون و چرايي تبليغ و وارد بازار مي‌شوند و با كمترين هزينه در اختيار مالكان قرار مي‌گيرند، نمي‌توان انتظار داشت شهروندان موتورسيكلت برقي را ترجيح دهند، لذا مي‌طلبد مسئولان محيط زيست و موسسه استاندارد بر ممنوعيت ورود موتورسيكلت‌هاي چيني و كاربراتوري تاكيد لازم را داشته باشند.

به گفته وي، با توجه به اينكه زماني استفاده از موتورسيكلت‌هاي برقي الزامي مي‌شود، صنعت گران داخلي بايد هر چه زود‌تر زيرساخت‌هاي لازم را براي توليد اين نوع موتورسيكلت‌ها فراهم كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.